L’ACGEP a la jornada “Claus i Tendències dels Patrocinis Esportius” d’INDESCAT
El passat 16 d’octubre, l’Associació Catalana de Gestió Esportiva (ACGEP) va ser present a la jornada “Claus i Tendències dels Patrocinis Esportius”, organitzada per INDESCAT, el clúster de la indústria de l’esport a Catalunya, amb el suport del Barcelona Sports Hub i el Reial Club de Tennis Barcelona 1899, on va tenir lloc la trobada.
L’acte va reunir grans professionals del sector esportiu, empresarial i institucional, que van reflexionar sobre el paper del patrocini com a motor de sostenibilitat, valors i connexió entre esport i empresa. La jornada es va consolidar com un espai clau per debatre tendències, generar aliances i compartir coneixement entre entitats, clubs, marques i professionals del sector.
L’ACGEP hi va estar representada per Elisenda Pascual, sòcia de l’associació i guardonada als Premis Catalunya a la Gestió Esportiva per la seva trajectòria professional; María Herbolzheimer Dalmau, delegada de l’ACGEP a Barcelona; i Eva Benito Juan, presidenta de l’entitat.
Per a l’associació, participar activament en aquest tipus d’iniciatives és essencial per continuar construint una gestió esportiva catalana moderna, col·laborativa i amb impacte social. Tal com va destacar Eva Benito, “esdeveniments com aquest demostren que l’esport és molt més que competició: és talent, és comunitat i és país”.
Sota la conducció de la periodista Irati Vidal, la jornada va combinar coneixement, reflexió i casos pràctics a través de quatre taules rodones que van abordar els principals reptes del patrocini esportiu des de diferents perspectives:
Captació de patrocinis
Amb la participació de Cristian Llorens (RPM Sports), Víctor Casanovas (SevenMila), Patricia Viñals (Bàsquet Girona) i Isaac Taberner (UVic-UCC), es va debatre sobre com atreure patrocinadors a partir de valors compartits i estratègies sostenibles a llarg termini.
Del patrocini al retorn (ROI)
Cinto Ajram (CA Sports), Gabriel Escarpenter (Euroleague Basketball), Ramon Amich (Nielsen) i Marc Menchén (2Playbook) van analitzar la importància de mesurar l’impacte real del patrocini i traduir-lo en dades de valor per a entitats i marques.
El rol del patrocinador
Des de la mirada d’empreses com Frit Ravich, MGC Mútua i ISDIN, moderades per Xavi Lleonart (343 Media), es va destacar la rellevància de construir relacions humanes basades en la confiança i la coherència entre propòsit i acció.
Cas inspirador: Festival Cruïlla
La darrera taula, amb Sandra Solé (Cruïlla), Griselda Zaragoza (Damm), Anna Viladot (Vueling) i Borja Pardo (Sphera Sports), va aportar una visió innovadora sobre com la cultura i l’esport poden compartir estratègies efectives de patrocini.
La idea central que va impregnar tota la jornada, i que va concloure Pere Vila, cluster manager d’INDESCAT, va ser clara:
“Sense propòsit no hi ha sostenibilitat, i sense sostenibilitat no hi ha futur.”
Els ponents van coincidir que el patrocini ha d’evolucionar cap a una relació basada en valors, confiança i connexió humana, on el retorn no es mesuri només en termes econòmics, sinó també en impacte social i reputacional.
Des de l’ACGEP, destaquem la importància de continuar participant en espais de diàleg com aquest, que permeten enriquir la gestió esportiva catalana, impulsar la professionalització del sector i reforçar la col·laboració entre entitats públiques, privades i professionals.
“La gestió esportiva necessita xarxa, coneixement i propòsit. I jornades com la d’INDESCAT ens recorden que, quan el sector es troba, passen coses importants.”
Agraïm a INDESCAT i a tot el seu equip per l’excel·lent organització i per generar un entorn d’aprenentatge i connexió que reforça la visió d’un esport més humà, sostenible i transformador.